Sign Up Login

Τις πταιει για την Χριστουγεννιάτικη ταλαιπωρία; Τι θα βγάλει η κατεπείγουσα Εισαγγελική έρευνα
Ειδήσεις - Τοπικές
Τετάρτη, 27 Δεκέμβριος 2017 11:23

alt

Στον απόηχο της χριστουγεννιάτικης εξόδου και της πολύωρης ταλαιπωρίας χιλιάδων ανθρώπων στο Μαρτίνο γράφτηκαν και ακούστηκαν φοβερά πράγματα. Κυρίως στο ποιος έχει την ευθύνη. Ακούστηκαν αρκετά μα κανείς δεν έκατσε να δει τι ακριβώς προβλέπει όλο αυτό το σχέδιο το οποίο οι πάντες το επικαλούνται αλλά ελάχιστοι το γνωρίζουν. 

Μένει τώρα να δούμε τι θα βγάλει του εισαγγελικό πόρισμα στο πλαίσιο της κατεπείγουσας έρευνας που διέταξε η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών της Λαμίας. Τα δεδομένα δεν μπορεί να είναι διαφορετικά από αυτά που γράφουν τα χαρτιά. 

Ποιος έχει λοιπόν την ευθύνη για τέτοιες καταστάσεις στο εθνικό δίκτυο;

Από την αρχή μέχρι το τέλος η εταιρεία. Σημειώνουμε από την αρχή μέχρι το τέλος η εταιρεία. 

Επειδή τέθηκαν και άλλα ερωτήματα όπως για το παράπλευρο δίκτυο το οποίο μπορεί να είχε κλείσει ο εθνικός δρόμος το παράπλευρο δίκτυο ήταν ανοιχτό. Για το παράπλευρο δίκτυο λοιπόν την ευθύνη την έχει η ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ. 

Εχει κάποια ευθύνη η Περιφέρεια Στερεάς σε όλο αυτό το δίκτυο; Όχι . 

Η Περιφέρεια Στερεάς δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη. Βεβαίως μέσα στη σύγχυση που επικρατεί ακούστηκαν πολλά, διάφορα και διαφορετικά όμως επικεντρώνεται το σκηνικό σε δύο στοιχεία.

Ποιος έπρεπε να πάρει προστατευτικά μέτρα για το δρόμο; Ποιος έπρεπε να πάρει κάποια μέτρα για να μην ταλαιπωρηθούν οι άνθρωποι;

Εκεί αρχίζει ένα μπαλάκι ανάμεσα στην αστυνομία και την εταιρία.

Αυτό σε τίποτα δεν αναιρεί το καθήκον και την υποχρέωση της εταιρείας η οποία έχει την πρωτεύουσα και αποκλειστική ευθύνη για οτιδήποτε συμβαίνει στον αυτοκινητόδρομο.

Αν μπορούσα κάτι να δω είναι γιατί η ΕΛΑΣ δεν προχωρούσε σε μία υπέρβαση καθήκοντος και να διακόψει την κυκλοφορία κινδυνεύοντας αν θέλετε από αυτή καθαυτή την εταιρία η οποία ενδεχόμενα να ζητούσε και αποζημιώσεις από το ελληνικό δημόσιο.

Να σας πω κάτι πολύ απλό καθώς έχουμε ζήσει δεκάδες παρόμοιες περιπτώσεις διαχρονικά. Αν σώθηκε η παρτίδα στο Μαρτίνο πολλές φορές στο παρελθόν είναι γιατί βρέθηκαν ορισμένοι «Ράμπο» αστυνομικοί που πήραν το βάρος της ευθύνης στις πλάτες τους και παρά τις οποιεσδήποτε διαφορετικές εντολές παρά το οποιοδήποτε καθεστώς επικρατούσε έκοψαν το δρόμο.

Είμαστε άτυχοι που εκείνο το μεσημέρι της Παρασκευής δεν βρέθηκε κάποιους από τους εναπομείναντες ακόμα στην υπηρεσία «Ράμπο» στην πρώτη γραμμή.

Ήταν όλοι εκείνοι οι οποίοι στο παρελθόν την ώρα που πολιτικά ούρλιαζε το πολιτικό σύστημα για να μην διακοπεί η κυκλοφορία στο εθνικό δίκτυο αυτοί τα έβαζαν και με το διάολο κόβοντας την κυκλοφορία μέχρι να απομακρύνουν το χιόνι τα μηχανήματα. Έτσι σωζόταν η παρτίδα μέχρι σήμερα. Υπέρβαση καθήκοντος το μου πείτε πιθανά ναι. Χωρίς αρμοδιότητα η τελική ευθύνη; ασφαλώς. Όμως αποτέλεσμα ήταν συγκεκριμένο και πάντα η ζυγαριά ήταν προς την πλευρά του θετικού. 

Δεν είχε λοιπόν καμιά αρμοδιότητα ή ευθύνη αν θέλετε η αστυνομία να διακόψει την κυκλοφορία ούτε να πάρει κάποια μέτρα. Έχει ευθύνη όμως γιατί δεν έκανε υπέρβαση καθήκοντος και να πάρει στις πλάτες της την διακοπή της κυκλοφορίας παραμονές των γιορτών αναλαμβάνοντας πιθανά και κάποιες ευθύνες μπροστά στην ανεπάρκεια της εταιρείας να εξασφαλίσει τους πελάτες της. 

Έχει αξία και σημασία να δούμε τι θα βγάλει πλέον εισαγγελική έρευνα. Θέλω να πιστεύω ότι το πρώτο που θα βγάλει είναι ότι υπήρχε ανεπάρκεια μηχανημάτων για να αντιμετωπιστούν τέτοιες συνθήκες. Δεν υπήρχαν μισθωμένα μηχανήματα για το Μαρτίνο; Βεβαίως και υπήρχαν αλλά μην ξεχνάμε ότι εκείνη τη μέρα είχαμε και την παράδοση σε κυκλοφορία των 80 περίπου χιλιομέτρων από Δομοκό προς Τρίκαλα που βεβαίως αυτή η παράδοση σε κυκλοφορία έπεσε σε μια δύσκολη μέρα την οποία έτρεχαν να καλύψουν εκ των ενόντων. Όλος ο μηχανισμός της εταιρείας ήταν στο πανηγύρι στην Καρδίτσα και τα Τρίκαλα. Δεν ήξεραν τι συμβαίνει στα μετόπισθεν. Τα μηχανήματα που ήταν μισθωμένα ή αν θέλετε μεγάλο τμήμα τους είχε μεταφερθεί εκεί. Άλλωστε υπουργός θα πήγαινε εκεί.

Μάλιστα κοινοβουλευτικό στέλεχος ρώτησα περίπου στις 12,30 το μεσημέρι τι θα γίνει αν θα χιονίσει στο νέο τμήμα και αν έχουν ληφθεί κάποια μέτρα.

Δεν έχει σημασία το όνομά του αλλά έχει σημασία η απάντηση που μου έδωσε και η οποία γίνεται επίκαιρη τώρα. Μου είπε λοιπόν ότι μίλησε με τους υπεύθυνους της εταιρείας και τους είπε να πάρουν τα μέτρα τους και ο δρόμος να είναι κατάμαυρος.

Κατάμαυρος ο δρόμος ασφαλώς κατάμαυρη κι ψυχή του νεοέλληνα που εγκλωβίστηκε για παραπάνω από 6 ή 7 ώρες μέσα στα χιόνια.

Τι θα βγάλει λοιπόν η εισαγγελική έρευνα; Πολύ φοβάμαι ότι κρύβει μεγάλο λαυράκι.

Πολύ φοβάμαι ότι οι εξελίξεις θα είναι συγκλονιστικές αν όχι ιδιαίτερα σημαντικές. Αυτό άλλωστε το προδίδει και το γεγονός ότι η εντολή που δόθηκε είναι να ολοκληρωθεί πολύ σύντομα γεγονός το οποίο σημαίνει ότι μέσα στο πρώτο 10ήμερο του ερχόμενου μήνα τα πάντα θα βρίσκονται στο γραφείο του Εισαγγελέα.

Δεν είναι μία έρευνα η οποία θα φτάσει σε κάποιο βαθύ χρόνο ικανό να ξεχαστεί ως γεγονός. Είναι κατεπείγουσα και ως τέτοια την αντιμετωπίζουν. Αυτό σημαίνει ότι βούληση και πρόθεση της εισαγγελικής αρχής είναι άμεσα να ασκηθούν διώξεις σε βάρος των υπευθύνων που θα προκύψουν. 

Οι επικοινωνιακές ασκήσεις της εταιρείας δεν θα έχουν κανένα αποτέλεσμα. 

Εκείνο που θα προκύψει δεν μπορεί να είναι διαφορετικό από την πραγματικότητα την οποία και αποτυπώνουν τα μεγέθη όπου σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία τα μηχανήματα την κρίσιμη ώρα ήταν λιγοστά έως μηδαμινά.

Είναι φανερό λοιπόν ότι δεν αντιμετωπίζονται τα χιλιόμετρα από το Κάστρο μέχρι τα διόδια της Τραγάνας με υποτυπώδη διαθέσιμο επί τόπου εξοπλισμό.


blog comments powered by Disqus
 

Καιρός

Έχουμε 43 επισκέπτες συνδεδεμένους
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση